Som projektbeställare har du högsta beslutsnivå i projektet. Du bedömer tex projektförslag utifrån lönsamhet och strategisk betydelse, förankrar, stödjer och hanterar ändrade förutsättningar i projektet. Du beslutar om dess initiering, start och avslut, implementering samt för att utvärdera mäta projektets effekter. Beställaren är därför en roll som ställer höga krav på kompetens om både linje- och projektverksamheten, och hur ledning, ledare och medarbetare samverkar med varandra. Att vara projektbeställare är en kompetens i sig!
Som beställare ges du kunskap att hantera din roll och ditt ansvar som projektbeställare. Utbildningen vänder sig även till styrgruppsmedlemmar, chefer och andra som vill veta mer om hur man initierar, styr, stödjer, kontrollerar och mäter ett projekt. Innehåll
TID
En heldag på plats, två halvdagar online
KOSTNAD
6950:- ex. moms
Utbildningen ges som öppen, internt, online eller på plats.
Tveka inte att ta kontakt med oss!
GOTLANDSAKADEMIN AB | MEJERIGATAN 13, 621 45 VISBY | INFO@GOTLANDSAKADEMIN.SE | WWW.GOTLANDSAKADEMIN.SE
STINA +46 70 323 72 57 | CAMILLA +46 73 578 94 98